سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ نمای ساختمان

نمای سنگی

قیمت سنگ نمای ساختمان با بهترین کیفیت و نکات مهم در خرید سنگ نمای ساختمان

اغلب اتفاق می افتد که هنگام عبور از خیابان شیفته ساختمانی می شویم که نمای منحصر به فرد و خیره کننده ای دارد. نمایی از سنگهای طبیعی و بسیار باشکوه. می توان گفت که سنگ نما به ساختمان ها شخصیتی بی نظیر می بخشد. مخصوصاً اگر در انتخاب آن دقت کافی صورت گیرد و نصب آن با تخصص کامل انجام شود. اما شاید بسیاری از مردم از ترس قیمت سنگ به دنبال آن نباشند. بدیهی است که تصور کنید مواد با چنین کیفیت و زیبایی همیشه بسیار گران هستند. اما اینطور نیست. بسیاری از سنگ های ساختمانی وجود دارند که با قیمت نسبتاً پایین و کیفیت خوب ارائه می شوند.

 

در واقع می توان گفت که قیمت سنگ ساختمانی با توجه به عوامل مختلف تعیین می شود و با دانستن این عوامل می توانید سنگی متناسب با بودجه خود پیدا کرده و از داشتن ساختمانی با نمای شگفت انگیز احساس رضایت کنید.

عوامل تعیین کننده قیمت سنگ نما

امروز چندین گزینه برای خرید سنگ نمای ساختمان یا هر نوع سنگ دیگر دارید. به راحتی و با کمی تحقیق در چندین فروشگاه آنلاین سنگ ساختمانی می توانید این موضوع را دریابید. به عنوان مثال ، در اینجا چند نمونه از سنگ های ساختمانی مناسب برای نما آورده شده است که شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود به راحتی خریداری کنید:

سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن کاشان

سنگ چینی نیریز

گرانیت سفید نطنز

گرانیت قرمز یزد

گرانیت مروارید مشهد

گرانیت سیاه

سنگ مرمر آدوی

البته اینها فقط قسمت کوچکی از انواع نمای ساختمان هستند. این سنگ ها علاوه بر کیفیت متنوع و خصوصیات متفاوت ، از نظر قیمت نیز با یکدیگر تفاوت دارند. اما دلیل این اختلافات چیست؟ ما مهمترین مواردی را که باعث این تغییر قیمت نمای سنگ می شود با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

قیمت سنگ نما با توجه به نوع سنگ

فقط کافی است کنار رودخانه ها قدم بزنید تا انواع سنگ ها را ببینید. این سنگها دارای رنگها ، شکلها ، بافتها و نقاط قوت مختلف هستند. از آنجا که سنگهای ساختمانی نیز از دل طبیعت استخراج می شوند ، کاملاً واضح است که آنها از جنبه های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند.

 

سنگها در نقاط مختلف زمین ، در اعماق مختلف و در شرایط آب و هوایی مختلف تشکیل می شوند. هر منطقه عناصر و مواد معدنی خاص خود را دارد و در نتیجه ، تفاوت در ساختار ، بافت و رنگ سنگ ها وجود دارد.

 

اکنون نگاهی دوباره به لیست بالا بیندازید. در این میان می توانید سنگهایی مانند سنگ مرمر ، گرانیت ، پرسلان و سنگ تراورتن را مشاهده کنید. بعضی از این سنگها آب کمتری نسبت به بقیه جذب می کنند. برخی دیگر از نظر زیبایی شناختی برتر هستند و نمونه های مقاومت و دوام بالایی دارند. کاملاً طبیعی است که سنگها با خواص و مزایای مختلف قیمت های متفاوتی دارند.

قیمت سنگ نما با توجه به معدن و خصوصیات سنگ

پس از ارائه مطالب فوق ، در نظر داشتن این نکته ضروری به نظر می رسد که هر نوع سنگ دارای نمونه های مختلف است. به عنوان مثال قیمت گرانیت قرمز در یزد به دلیل شکل ظاهری و بافتی که دارد از گرانیت سفید در نطنز بالاتر است. مثال دیگری که می توان در این زمینه ذکر کرد این است که قیمت سنگ تراورتن عباس آباد 1 گرانتر از قیمت سنگ تراورتن حاجی آباد با همان گرید است.

 

می توان گفت که در برخی معادن سنگهای با کیفیت بالاتری داریم و همین مسئله باعث معروفیت برخی معادن به داشتن سنگهای خاص شده و خریداران به دنبال چنین سنگهایی در بازار هستند

درجه بندی و سطح کیفی سنگ

یکی از نکاتی که در هنگام خرید سنگ نما باید به آن توجه شود ، بررسی سطح کیفی سنگ ها است. سنگ های استخراج شده از یک معدن با توجه به بافت ، مرتب سازی و طرح آنها در سطوح مختلف طبقه بندی می شوند.

درجه سوم

درجه دو

درجه یک

ممتاز

فوق العاده

این طبقه بندی خود عاملی در ایجاد اختلاف قیمت بین سنگ ها است. اگر می خواهید سنگی با قیمت مناسب و کیفیت خوب خریداری کنید ، پیشنهاد می کنیم گزینه های متوسط ??را انتخاب کنید.

قیمت سنگ نمای ساختمان با توجه به فرآوری

اگر با روند رسیدن سنگ از مرحله استخراج به مرحله نصب بر روی ساختمان آشنا هستید ، می دانید که یکی از مهمترین و جذاب ترین مراحل در این فرآیند ، پردازش است. در واقع ، این فرایندی است که ظاهر سنگ را از حالت خام گرفته و آن را به عنصری زیبا و موثر در نمای ساختمان تبدیل می کند.

 

فرآوری به روش های مختلف و با استفاده از ابزارها و مواد شیمیایی مختلف انجام می شود. دلیل تفاوت روشهای پردازش ، استفاده از سنگها در مکانهای مختلف از نظر آب و هوا و همچنین ویژگیهای خود سنگ است. به عنوان مثال ، بعضی از سنگهایی که تخلخل زیادی دارند ، باید در تاسیسات در مناطق مرطوب یا سردتر استفاده شوند تا از موادی مانند رزین برای پوشاندن تخلخل استفاده شود و سنگ کاملاً صیقل داده شود در ادامه انواع پردازش سنگ ساختمانی را معرفی می کنیم:

پردازش جلا

پردازش چرم

پردازش عتیقه

پردازش تبر

پردازشگر باد

برای نمای ساختمان می توانید از هر یک از این نمونه ها استفاده کنید. همچنین می توان نمای ساختمان خود را به مکانی برای عرض ترکیبی از این سنگ ها تبدیل کرد. البته در این شرایط باید در انتخاب انواع سنگ های هماهنگ با یکدیگر دقت کنید.