سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت سنگ چینی

قیمت سنگ چینی

لیست قیمت و خرید انواع سنگ چینی

سنگ چینی را می‌توان یکی از خانواده سنگ‌های مرمریت دانست. چرا که این سنگ نیز یکی از سنگ‌های آهکی دگرگون است. در واقع به مرمریت‌های دانه ریزی که بافت‌شان بلوری بوده و دارای شفافیت است، در اصطلاح سنگ چینی یا سنگ کریستال گفته می‌شود. قیمت سنگ چینی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. این سنگ نسبت به بسیاری از انواع مرمریت قیمت پایین‌تری دارد.

انواع سنگ چینی

سنگ چینی انواع مختلفی داشته و به همان نسبت ویژگی‌ها و قیمت متفاوتی نیز دارد. از انواع مهم این سنگ می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •  چینی نیریز
  •  چینی ازنا
  • چینی سفید الیگودرز
  • چینی سفید لایبید
  •  چینی سلماس
  • چینی سیرجان

این سنگ‌ها با توجه به معدن‌های مختلفی که از آن‌ها استخراج می‌شوند، هر یک ویژگی منحصر به فرد خود را دارند.

اما عموماً سنگ‌های چینی نسبت به دیگر انواع مرمریت جذب آب کمتری دارد و این موضوع به دلیل تراکم بیشتر در ساختار آن است. این سنگ در ابعاد مختلفی همچون 40×40، 40طولی و اسلب استخراج می‌شود و به همین نسبت قیمت‌های متنوعی دارد.

قیمت این سنگ همچنین به رنگ بافت آن و یکنواخت بودنش وابسته است. این سنگ معمولاً در تم‌های رنگی روشن یافت می‌شود و در بافت آن رگه‌هایی با رنگ‌های مختلف مشاهده می‌شوند.

به دلیل تراکم بالای این سنگ ساب پذیری آن بالا بوده و همین موضوع باعث می‌شود سنگ صیقلی‌تر و زیباتر باشد.

کاربردها و عوامل موثر بر قیمت

کم بودن میزان تخلخل باعث شده است مقاومت فشاری و همچنین مقاومت سایشی این سنگ بالا باشد. به همین دلیل استفاده از این سنگ به عنوان سنگ کف انتخابی مناسب تلقی می‌شود. از سوی دیگر جذب آب پایین این سنگ این امکان را فراهم آورده است که بتوان آن را در نقاطی که رطوبت وجود دارند نیز به کار برد.

این ویژگی‌ها استفاده از سنگ چینی به عنوان سنگ نما را ممکن کرده‌اند. این سنگ با زیبایی خاص خود و با خاصیتی که در عبور نسبی و انعکاس نور دارد زیبایی نمای خارجی و داخلی ساختمان را چندبرابر می‌کند.