سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ نما

طراحان و ساختمان‌سازها نمای هر ساختمان را با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی هر منطقه و با توجه به سلیقه افراد انتخاب می‌کنند. در نتیجه سنگ نمای ساختمان در زیبایی نقش بسزایی دارد.
زمانی که به یک ساختمان نگاه می‌کنیم اولین چیزی که جلب توجه می‌کند نمای آن می‌باشد. نمای هر ساختمان لباس آن می‌باشد که نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت هر ساختمان دارد. در ادامه به معرفی دو مورد از سنگ نما که بسیار پرکاربرد میباشند میپردازیم.  

سنگ گرانیت مشکی

 

سنگ گرانیت 

سنگ گرانیت مشکی نطنز دارای تم مشکی و یکنواختی در دانه بندی است و از معادن گرانیت نطنز در شهر نطنز از توابع شهرستان کاشان در استان اصفهان استحصال می گردد. این سنگ ها با توجه به معدن به دو نوع می‌توان تقسیم نمود، یکی پر رنگ تر و یا مشکی تیره هستند که هاله و رگه های سفید در آن دیده می‌شود، و نوع دیگر سنگ گرانیت مشکی با سطحی یکنواخت‌تر و روشن‌تر از سنگ گرانیت مشکی نوع اول هستند.

گرانیت مشکی با توجه به رنگ‌ها و بافت‌های گوناگون، جزو شناخته شده ترین، با کیفیت‌ترین و پر مصرف‌ ترین سنگ های ساختمانی ایران به حساب آمده و همواره مورد توجه ویژه طراحان و خریداران قرار گرفته است. گرانیت مشکی نطنز به صورت سابیده و فلیم شده فرآوری می‌گردد.

کاربرد ها:

سنگ گرانیت مشکی نطنز شمش بطور کلی مطابق با استاندارد، در موارد زیر کاربرد دارد:

  • سنگ نما شامل نمای داخلی و خارجی ساختمان ها و بناها؛ شامل انواع سنگ فرش مانند سنگ فرش هال و پذیرایی، سنگفرش آشپزخانه، سنگفرش لابی، سنگ راه پله و دیواره های داخلی ساختمان
  • سنگ های پیاده رو، جدول خیابان و تزئین طرح های عمرانی؛ دیواره ها و کف پارکینگ، حیاط و کف واحدهای تجاری، و سنگ مزار
  • جداسازی شیب و دیوارهای نگه دارنده

نقاط قوت

  •   مقاومت خوب در برابر سرما و گرما
  •   جذب آب نسبتا پایین
  •   مقاومت فشاری و سایشی بالا
  •   ساب پذیری مناسب

سنگ چینی الیگودرز 

 

سنگ چینی الیگودرز یکی از سنگ‌های کریستالی ایرانی است که از معادن الیگودرز استان لرستان استخراج می‌شود. این سنگ دارای زمینه سفید رنگ بوده که بر روی آن تعدادی خطوط نامنظم مشکی و طوسی وجود دارد. همچنین این سنگ‌ها بسیار درخشان بوده و در زیر نور نمای بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. همچنین این سنگ‌ها ساب پذیری خوبی دارند.

 

سنگ‌های چینی الیگودرز به شکل اسلب برش خورده و طرح‌های فورمچ و بوک مچ آن بسیار زیبا بوده و طرفداران زیادی دارند. اکثر مهندسین از این مدل سنگ‌ها برای کفپوش رستوران‌ها و تالارهای مجلل استفاده می‌کنند. این سنگ‌ها نور را منعکس کرده و باعث روشن‌تر شدن ساختمان می‌شود.

یکی از محصولات پرفروش و پرطرفدار در صنعت ساختمان چینی الیگودرز است. کاربردهای این سنگ را می‌توان اینگونه برشمرد :

  • استفاده در نمای داخلی ساختمان
  • استفاده در نمای خارجی ساختمان
  • سنگفرش هال و پذیرایی
  • دیوارهای داخلی ساختمان

ناگفته نماند سنگ الیگودرز ممتاز برای مکان‌هایی که با آب و رطوبت تماس دارند نیز مناسب است و دارای استحکام کافی می‌باشد.

سنگ چینی الیگودرز

قیمت سنگ الیگودرز

برای ارزش گذاری بر این محصول متراژ مورد نظر شما عامل اصلی تعیین کننده است. سنگ‌های موجود در مجموعه آتاسنگ بر اساس نیاز شما در ابعاد استاندارد دیوار، کف و نما برش داده می‌شوند. در صورت نیاز به سایز سفارشی محصول نیز می توانید درخواست خود را با همکاران ما در میان بگذارید.
عوامل مختلفی بر روی قیمت این سنگ‌ها تاثیرگذار است که از جمله این عوامل می‌توان به طرح و رنگ سنگ، سایز آن، ضخامت سنگ، کیفیت فرآوری آن، سورت بندی سنگ‌ها، نوع برش و فرآوری، نوع و ماهیت سنگ، میزان رگه‌های موجود بر روی سنگ و … اشاره کرد. جهت استعلام قیمت سنگ‌ها می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.